
La Tercera Ciència és un projecte conjunt de la Universitat de València i la Universitat de Múrcia que acosta la divulgació científica a les persones majors de 65 anys a través d'una experiència única. Es tracta d'una iniciativa que combina l'entreteniment i la investigació per a conèixer com percep la ciència les persones que han acumulat dècades de experiència i saviesa.
Durant la jornada, dividida en dues parts, s'impartiran monòlegs de divulgació científica sobre temes clau per al benestar com la nutrició o l'envelliment. Però la Tercera Ciència va més enllà: després de les xerrades, els assistents participaran en unes sessions de debat i reflexió on podran donar a conèixer què els ha semblat aquesta informació.
L'activitat es durà a terme el 4 de desembre de 2025 a l'Espai Vives de la Universitat de València (Av. Blasco Ibáñez, 23 - València), i inclourà l'esmorzar i el dinar.
Programa:
10.00 h - Acreditacions
10.10 h - Presentació del projecte
10.20 h - Primer qüestionari
10.30 h - Primer monòleg: Com arribar a centenari sense morir a l'intent, a càrrec de Consuelo Borrás, catedràtica de Fisiologia de la Universitat de València
11.00 h - Esmorzar
11.30 h - Segon monòleg: Dietes per aprimar-se?, a càrrec de José Miguel Soriano, catedràtic de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de València
12.00 h - Segon qüestionari
12.10 h - Focus group
14.00 h - Qüestionari final
14.30 h - Dinar
Aquesta activitat compta amb la col·laboració i cofinançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.
Per poder participar en aquest estudi cal omplir les següents dades:
Hi ha 14 preguntes en aquesta enquesta.